Tuesday, September 30, 2008

Entri Tanpa Guna 3

Sewaktu aku mengambil kuih dari rumahnya si Hanis Zalikha, aku menyedari sesuatu.

Aku sama tinggi dengan peragawati itu. Serius. Tak tipu.

Aku ukur masa aku berdiri lebih satu anak tangga dengan memakai kasut dan dia berdiri atas lantai tanpa memakai kasut.

Sama.

Nota tambahan : Ketinggian Hanis Zalikha ialah 168 cm. Oh well...

25 comments:

Dani Izwan zainol said...

jeb, aku rase kan kalo ko bdiri lagi dua anak tangga mst ko lagi tinggi dari hanis zalikha.kan? pada kiraan aku la

shar83 said...

hahahahah...ko ni kan... mesti syok ko raya kat kampung.. sian aku kene raya tgh2 taufan... btw jebon kiter sebaya laa... dan aku pon penah cuba nk masukkan biji saga dlm idung dan tersangkut... adakah budak2 yg lahir tahun 1983 mempunyai minat dan kecenderungan yg sama T_T

~ChEnTa~ said...

hahah...aku terbayang-bayang muka ko sedang mengukur ketinggian tanpa pengetahuan hanis..mesti mata duk pandang atas-bawah sambil mengangguk-angguk kepala kan?

dyana said...

mesti anda rasa bangga untuk seketika kan?

husni said...

ha'ah kau memang la paling tinggi dalam dunia...

yoshz said...

miss shortie....hehe.

btw, tinggi hanis berapa?

dyana said...

oh ya,kawan saya lagi tinggi.her height is 173cm.dia paling tinggi dalam sekolah.

dulu masa di sekolah rendah,saya yg paling tinggi.tapi bila masuk sekolah menengah,semua yang dah jadi tinggi tu gelakkan saya.dan panggil saya pendek.ish.haru.

ketinggian saya 165cm.pendek ke tu?

Hanis Zalikha said...

haha tak tak, dia ukur dengan pengetahuan saya! sewaktu bergambar salam aidilfitri, dia pinta dengan sopan untuk berdiri di atas satu anak tangga.

p/s: gambar salam aidilfitri kita bakal tersiar tidak lama lagi.

Dunia Aku dalam diri said...

wahh.. sangat tinggi juga kamu berdiri diatas anak tangga! sungguh tidak sabar untuk pic dari hanis zalikha. siarkan lah ia.

Natasha said...

my height is 175cm.and i measured that like 9 or 10 months ago :)

Jebon said...

Dani Izwan zainol : Kau ni mesti tere theorem pitagoras kan? I respek you bro.

shar83 : mungkin juga :) apa lagi eksperimen kamu selalu buat?

~ChEnTa~ : Ssshhh ssshhh... kau ni.. Memang dasar pengantoi..

dyana : Bangga untuk seketika? Seketika? Sampai raya ke-16 mungkin masih bangga.

husni : Tengs Huzz... Buat pertama kali you bercakap jujur.

yoshz : Tinggi Hanis : 5 cm lagi rendah dari saya :)

dyana : 173cm?!!! Mana dia? Mana? Cakap kat dia kalau berani meh la ukur dengan saya siapa lagi tinggi (sambil mencapai tangga)

Hanis Zalikha : Aaa,dah bersuara dah dia.. Habis bocor rahsia aku. Gambar tu tolong edit guna photoshop ke paint ke agar perut tidak kelihatan ya.

Dunia Aku dalam diri : Gambar tu kalau aku kelihatan buncit, semua tu effect photoshop. Aku disabotaj.

Natasha : 175? Tipuuuu... You're not Natasha Hudson are you?

Izuan said...

cis cis cheesecake! ada tak kau mintak autograph hanis sekali? sebab aku nak jugak hihi.

Zahiril Adzim said...

kalau aku tengok gambar tu, mesti aku teringat, impian illyana?

atau mungkin tidak.

tanpagraviti said...

168cm.. rendah skit dr kakak aku

tanpagraviti said...

168cm.. rendah skit dr kakak aku

Jebon said...

Izuan : aku jadi kaku masa tu! apa pun aku tak sempat mintak wei.. tsk..

Zahiril Adzim : watdahek...main kasar ya...hoh.
mungkin tidak. kalau kau tengok gambar tu, kau akan teringat Ed Wood :) aku pasti.

tanpagraviti : kakak kau tinggi mana? kalau kakak kau nak boleh ukur dengan aku. aku diri atas dua anak tangga. ha. berani? ha..

Zahiril Adzim said...

(eh, macam mana mamat ni boleh tahu pulak?)

wani ezryl * said...

hah kalau kite la ukur, berapa banyak anak tangga agaknya kena lebih.. :B

tp ok apa, setaraf setinggi dgn peragawati, hatta dengan extra 1 anak tangga & memakai kasut (tebal x tapak kasut tu?) xD

dina said...

iye jeb... aku percaya kau lebih tinggi dari Hanis Zalikha... (sambil suruh jeb turun tangga)

dina said...
This comment has been removed by the author.
insan keji said...

tinggi my nenek actually 188cm
can u believe it jebon?
u better be
=)

Anonymous said...

sebenarnye peragawati 2 tgh bongkok nk garu tumit beliau yg gatal secara mendadak itu semasa anda sedang mengukur ketinggian itu..oh well...

una210 said...

hahahaha....
trima kenyataan dgn positif ea...
ahahaha...
tinggi anis zulaikha 168..
tolak tinngi ank tangga 15 cm..
jadik 153 cm..
pastu..tinggi kasut ko,,dlm 3 cm..
ak rasa tinggi ko dlm 150 @ 151 laaa.betul x?

Anonymous said...

In many regions of the world you need a really good hat [URL=http://www.northfacedenalijacket.org/#919]links[/URL] only during the winter months, but for all seasons. One of the brand names of jackets that have founded a great reputation for itself is Northern Face. North Face overcoats simply offer [URL=http://www.northfacedenalijacket.org/#633]north face denali jacket[/URL] which aren't only good looking, but also tend to be functional in any type of weather.

Anonymous said...

Whilst Internet shopping is convenient for many, what's more, it turns [URL=http://www.northfacedenalijacket.org/#500]north face jackets on sale[/URL] people off because you must also pay for shipping to actually receive the products that you buy online. When you find a great North Face jackets selling shipping and [URL=http://www.northfacedenalijacket.org/#2151]www.northfacedenalijacket.org[/URL] charges won't matter because you will nevertheless be saving a good chunk of cash.