Monday, June 30, 2008

Semua yang dilihat di TV adalah tipu semata-mata

Kamu tahu apa itu drift? Jika tidak, boleh mula google atau tonton filem 'Tokyo Drift'.

Selepas kegagalan/kejayaan filem Impak Maksima di pawagam, TV3 mula menayangkan 'Impak Maksima the Series' pula.

Impak Maksima/Impak Maksima the Series memaparkan kehidupan orang-orang yang berkecimpung dalam sukan bermotor drift di Kuala Lumpur ni. Macam-macam aspek yang diselit di dalam siri tv ini selain dari perihal drift, seperti tentang cinta (mestilah 3 segi), dadah, gengsterism, gadis-gadis jalanan dan macam-macam. Maklumat ni aku dapat dari Wikipedia.

Antara pelakon-pelakon Impak Maksima :

Awal Ashaari (gambar diambil dari sini)

Ashraf Muslim (gambar diambil dari sini)

Eizlan Yusuf (tengah - gambar diambil dari sini)

Mereka bertiga ni memainkan watak 'drifters' di dalam filem/siri tv ini.

Tadi aku meneroka ke beberapa laman web sukan drift Malaysia dan telah mencuri beberapa gambar drifters kita.

Jemputlah lihat (klik pada imej untuk gambaran yang lebih besar dan jelas).



Gambar-gambar diambil dari sini.

Gambar diambil dari sini.

Ada yang macam Awal Ashaari? Ada yang macam Ashraf Muslim? Macam Eizlan Yusuf ada?

Tu je lah.

***

Tahun lalu aku ingat mahu pergi ujibakat untuk siri tv Kami. Aku beritahu niat suci aku tu pada kawan aku yang bekerja di syarikat yang menerbitkan Kami.

Dia cakap, 'Kita orang cari young Sofea Janes sahaja'.

Betapa koyaknya hati aku masa tu.

Betul ke aku tak ada rupa Sofea Jane?

Jangan jawab.

19 comments:

berto xxx said...

Having fun reading of your blog.


berto xxx

Jebon said...

Thanks berto xxx :)

husni said...

ape ko cakap ni? sama je aku tgk muka diorg. lagi-lagi gambar yang pertama tu pakai baju hitam, macam kumpulan Impressions je aku tengok.

Jebon said...

aku ingat kau nak cakap 'apa ko cakap ni? sama je muka ko dgn sofea jane.' heh.

kau memang suka kumpulan impressions eh huzz..aku tak tau la nak cakap apa. apa2 hal pun kau hafal ke tak lagu impressions tu? aku ingat2 lupa la. mula2 dia macam ni :
dimana dan kemana, bayanganmu sentiasa bersamaaa...

Si Fakap said...

Gambar Sofea Jane dulu pernah berada di cermin muka, bersebelahan dengan Liv Tyler dan Alicia Silverstone.

Talk about gila tak gila.

Sheesh.

husni said...

kepala hotak kau mana aku ingat!
tapi jangan risau, nah ambik ni - http://delirik.com/malay/impression/impression_jatuhhati.shtml

hahahahaha!!!!! bodoh!!!!!!!!!!!

Nizzkee said...

eh.. part mana yang kita debate dulu pasal lirik lagu Jatuh Hati tu J? Aku dah lupa..

ridz said...

hmmm... yup, different lar, drifter yg sebenar nampaknya mcm nerds and some pangkat PJK (perut jauh kehadapan)

how about doctor tv series, (private practice, grey's anatomy)adakah semua Dr. seperti model-model yang menganggu pernafasan? sila buat review jebon

Jebon said...

si fakap : hahaha!!! ey alicia silverstone dengan liv tyler memang wajib la. mereka boleh bikin semua orang go 'crazy'. dulu saya bubuh gambar sofea jane sebelah gambar sendiri. hish.

husni : kan aku dah kata, aku hafal sikit2. aku nak downloadla lagu tuh.

nizzkee : aku kata 'bayanganmu terasa bersama' kamu kata 'bayanganmu sentiasa bersama'. yela, kamu betul.

ridz : PJK?! Hahahaha!! Kuang ajo. Tapi betul la tu.. ha, nanti aku cuba curik2 gambar2 para doktor. tapi aku paling nak buat sekali ialah tentang..rahsia. nantikan pembongkaran lagi satu penipuan :)

mr. izuan said...

biasa la tuh... nak amik pelakon yang lawa2 jer for commercial purposes dan naikkan rating penonton..

apa pun aku tetap tak berminat nak tengok both movie and tv series of Impak Maksima! macam haram!!

ridz said...

aku dah tgk writing gig ko, klakar wei ko yg konsepkan ke?

jebon anda tampak kurus dlm impian ilyana...

rene said...

fulamak ashraf muslim.

47 said...

walaupun tak ada theorem pythagoras, blog ini memang best.

sampai ke sini dari link magenta, and will definitely be back.

Jebon said...

mr. izuan : tu la pasal, muka macam aku ni dia orang tak nak pakai, apatah lagi muka bayne (tiba-tiba bayne kena) aku pun tak suka impak maksima (movie atau siri tv)

ridz : kau jangan sebut nama rancangan itu please. aku tak happy dengan hasilnya tapi aku gembira kau suka. ya, saya konsepkan. ala-ala.

rene : hello rene. ashraf muslim, fulamak kah dia?

47 : sungguh terharu. silalah visit lagi. aku..aku..pembaca hantu kamu sejak dari dahulu lagi. u're one of the bloggers yang telah menginspire aku untuk blog. terima kasih. kalau kamu mahu theorem pythagoras, aku sanggup masukkan dalam ini blog.

47 said...

!! (turut terharu) sama sama kasih.

Farra diLLa said...

tuan punye blog. anda memang sangat kelakar. thanks for cheering up my day. hahaha. aku tak tau la ko ingat kat aku lagi ke tak junad bukan nama sebenar

Jebon said...

selamba betul kau panggil aku junad wahai fara dilla. aku ingat kau la. junior aku di UiTM di hatiku, eh bukan di hatiku. Kita kan main bola baling bersama dahulu kala.

ainguzzle said...

yup org malaysia mmg pndang rupa kot. tgk hati malaya. maya karin jd pelakon. nak jd org melayu dlm citer tuh tp pelat. mmg die cun tp apa salahnya amik org yg lg boleh mnjiwai.(mgkin dia da mnjiwai tp aku yg tak pasan.

p/s: aku nak tergelak bile org kutuk malaysia nak tiru org putih wat film drift. setau aku drift jepun buat dulu. atau mungkin di sini aku yg salah dan silap. correct me if perlu, ya.

fhmk-- said...

dapat pada juliana evans kot :P