Sunday, June 29, 2008

MeLayu

Ada orang cakap pada aku yang aku ni kurang Melayu. Orang itu berbangsa Melayu, walaupun rambutnya berwarna karat. Aku tahu warna karat itu bukan semulajadi. Aku yakin.

Rambut aku hitam.

Aku tak tahu apa itu Melayu sebenarnya. Aku rasa kadang-kadang ramai orang yang keliru antara bangsa dan agama. Melayu dan Islam.

Kalau dia kata aku kurang Islamik, aku boleh terima (walaupun tak bangga). Tapi bila dia kata aku kurang Melayu.. aku jadi kurang pasti.

Tapi ada satu perkara yang boleh bantu aku untuk pastikan. Perkara ini akan dipersetujui oleh orang-orang yang mengenali aku.

Jika kamu membuat temujanji dengan aku pada jam 2 petang, aku akan tiba dengan muka tersenyum pada jam 5.30 petang.

Tak cukup Melayu ke tu?

5 comments:

Nizzkee said...

Kalau kamu nak tahu kalau kamu "cukup melayu".. join aa ni.. hehe

Hey all ladies outside there!! Pencarian Gadis Melayu akan bermula ke semua negeri. Nantikan kehadiran krew penerbitan Gadis Melayu TV9 ke lokasi-lokasi yang terpilih.. Nantikan promo siaran kami yang akan dikeudara di TV3 & TV9..

Jika anda diluar sana mengekalkan ciri-ciri gadis kemelayuan.. Berumur antara 18 hingga 27 tahun?Sila hadir uji bakat untuk dijadikan sebagai ikon Gadis Melayu di Malaysia ini...
Mereka yang terpilih dalam sesi uji bakat itu nanti akan menjalani task-task selama 13 episod. Dan penyingkiran juga akan berlaku jika antara mereka mempunyai markah yang tercorot daripada segi penilaian juri.. Hanya 10 orang yang akan terpilih dari sesi ujibakat, dan hanya 5 orang gadis yang akan ke final.. Jadi apa tunggu lagi..! Hadirlah..
Lokasi dan tarikhnya adalah seperti berikut:-
1) Kelantan - (Grand Riverview Hotel, Kota Bharu) - 11 Julai 2008
2)Terengganu- (Primula Beach Resort ) - 11 Julai 2008
3) Pahang- (M.S. Garden Hotel) - 13 Julai 2008
4) N.Sembilan- (Hotel Royal Bintang, Seremban) - 19 Julai 2008
5) Melaka - ( Ramada Renaisance Hote, Jln bendahara) - 19 Julai 2008
6) Johor Bharu - ( M. Suite Hotel) - 20 Julai 2008
7) Kedah - (Swiss Inn, Sg. Petani) - 26 Julai 2008
8) Penang- (Bayview Hotels ) - 26 Julai 2008
9) Perak - ( Impiana Casuarina ) - 2 Ogos 2008
10) K. Lumpur - (Sri Pentas TV3, Bandar Utama ) - 3 Ogos 2008

Jebon said...

Hey all ladies outside there!! tu yang tak tahan tu. sungguh gampang.

::n.u.r.u.l.a.i.m.i:: said...

sape suruh u lambat..
janji mcm keling...haha

ainguzzle said...

pedas seyh

hidayah saadah said...

janji melayu...hahaha